Skip to main content

Jak wyglądają formalności związane z wynajmem wirtualnego biura?

|
Rozważasz skorzystanie z usługi wirtualnego biura, ale obawiasz się zbyt wielu formalności? Zastanawiasz się, czy takie rozwiązanie jest w ogóle legalne? W dzisiejszym artykule postaramy się rozwiać Twoje wątpliwości na temat funkcjonowania wirtualnego biura.

Wirtualne biuro – co to jest?

Wirtualne biuro to usługa outsourcingowa, polegająca na udostępnianiu adresu i skrzynki pocztowej do rejestracji firmy w urzędzie. Pod jednym adresem zarejestrowanych jest zwykle wiele firm. Jednak wirtualne biuro to nie tylko adres na papierze, w rzeczywistości kryje się pod nim znacznie więcej usług. Można na przykład wynająć salę na formalne spotkanie lub skorzystać z profesjonalnych usług księgowych. Podstawowym zadaniem pracowników wirtualnego biura jest odbieranie poczty przychodzącej do osób zarejestrowanych pod wirtualnym adresem. Za każdym razem przedsiębiorca otrzymuje powiadomienie o korespondencji. Możliwe jest również skorzystanie z usługi skanowania poczty, jeśli zawsze chcemy być na bieżąco ze sprawami firmowymi. Wirtualne biuro na wysokim poziomie umożliwia przedsiębiorcy załatwienie większości formalności związanych z prowadzeniem firmy w jednym miejscu.

Jak wygląda zawarcie umowy z wirtualnym biurem?

Zanim zawrzesz umowę z wirtualnym biurem, musisz zastanowić się, czy dane miejsce w ogóle Ci odpowiada. Wybór powinien być podyktowany potrzebami Twojej firmy. Zwróć uwagę przede wszystkim na adres wirtualnego biura. Prestiżowa lokalizacja z pewnością wpłynie pozytywnie na wizerunek Twojej firmy. Wirtualne biuro w dobrze skomunikowanym miejscu to ogromny atut – pozwoli Ci uniknąć kłopotliwych korków i straty czasu, jeśli będziesz chciał odebrać pocztę czy spotkać się z klientem. Kiedy już zdecydujesz się na konkretne wirtualne biuro, możesz przystąpić do zawarcia umowy z firmą, która oferuje taką usługę. Do zawarcia umowy potrzebny jest dokument tożsamości oraz adres zameldowania w Polsce. Po dokonaniu opłaty za wynajem wirtualnego biura Twoja firma zyskuje tytuł prawny do jego adresu. Jednocześnie masz zielone światło do tego, żeby dopełnić formalności w urzędzie, czyli zarejestrować firmę pod wirtualnym adresem. Jeśli proces związany z założeniem spółki nastręcza Ci trudności, w Beyond Office możesz skorzystać z pomocy wykwalifikowanych doradców podatkowych i radców prawnych na każdym etapie tej skomplikowanej procedury. Od momentu zarejestrowania firmy wirtualne biuro staje się siedzibą przedsiębiorstwa oraz miejscem, do którego trafia firmowa korespondencja. Wirtualnego adresu można używać nie tylko w celach urzędowych, ale też marketingowych. Możesz umieścić go na wizytówkach, materiałach reklamowych czy na swojej stronie internetowej bądź w mediach społecznościowych.

Czy wirtualne biuro jest na pewno legalne?

Wirtualne biuro w Warszawie działające zgodnie z prawem zapewnia legalny adres do rejestracji firmy. Nie zawsze było to dla takie oczywiste. Początkowo usługi biur wirtualnych budziły nieufność urzędów skarbowych. Wszelkie spory rozstrzygnął Naczelny Sąd Administracyjny w 2014 roku, wyjaśniając, że pod wirtualnym adresem można prowadzić działalność tak samo legalnie, jak we własnym lokalu. Zgodnie z polskim prawem biuro wirtualne jest odpowiednim miejscem do prowadzenia czynności zarządczych i przechowywania dokumentacji firmy. Przeszkody nie powinien stanowić także brak konkretnego numeru lokalu. W razie innych pytań skontaktuj się z nami i skorzystaj z pomocy profesjonalnych doradców Beyond Office: https://www.beyondoffice.pl/kontakt/

Przypisane Tagi